Marketing w mediach społecznościowych pojawił się w ostatnich latach jako dedykowany kanał marketingowy. Co to jest marketing w mediach społecznościowych i dla kogo jest przeznaczony?
Marketing w mediach społecznościowych – komunikacja
Jest sposobem na komunikację za pomocą spójnych i strategicznych działań. Media społecznościowe odnoszą się do platform, które umożliwiają użytkownikom nawiązywanie kontaktów i komunikację online. Firmy mogą korzystać z tych platform, aby dotrzeć do szerokiego grona osób, takich jak obecni i potencjalni klienci, blogerzy lub dziennikarze, za pomocą stosunkowo prostych i niedrogich środków.
Za pomocą narzędzi do analizy danych firmy mogą mierzyć postępy i sukcesy oraz zaangażowanie użytkowników w działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Cele korporacyjne
Zanim firmy rozpoczną działalność w mediach społecznościowych, powinny najpierw zdefiniować cele korporacyjne, które mają zostać osiągnięte dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych. Aby określić cele, firma powinna zadać sobie następujące pytania:
– Jaki jest cel marketingu w mediach społecznościowych?
– Kim jest grupa docelowa?
– Z jakich platform mediów społecznościowych korzysta grupa docelowa?
– Jaki komunikat o firmie chcemy przekazać w mediach społecznościowych?
Każda firma musi zdefiniować własne cele w zależności od produktów lub usług. Zazwyczaj są to:
– Zwiększenie ruchu na stronie firmy dzięki linkom afiliacyjnym,
– Optymalizacja współczynnika konwersji,
– Zwiększenie świadomości marki, na przykład poprzez reklamę w mediach społecznościowych, budując tożsamość marki wzmacniającą pozytywne skojarzenia,
– Poprawa komunikacji i interakcji z grupą docelową.
Marketing w mediach społecznościowych — dla kogo?
Ogólnie marketing w mediach społecznościowych jest odpowiedni dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. Platformy społecznościowe są ważnym kanałem prezentacji tożsamości marki oraz własnych produktów i usług szerokiemu gronu odbiorców. Media społecznościowe to odpowiedni sposób adresowania i dotarcia do potencjalnych nowych klientów przy stosunkowo niskich kosztach, zwłaszcza dla małych firm z niewielkim budżetem marketingowym. Różne sieci społecznościowe oferują różne opcje treści i potencjalne działania marketingowe.
Co oznacza Twitter dla marketingu w mediach społecznościowych?
Na Twitterze firmy mogą publikować na profilu firmy krótkie wiadomości, zwane również tweetami. Formy prezentacji to wiadomości tekstowe, hashtagi, zdjęcia, filmy czy GIF-y, a także linki do firmowej strony internetowej lub innych profili w mediach społecznościowych. Tweety mogą być zabawne, rozpowszechniać informacje o firmie lub promować kampanie rabatowe. Twitter pozwala szybko reagować na skargi i uwagi. Twitter jest platformą interaktywną i firmy powinny to wykorzystać.